På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 7 juli 2009

Nu går det fort!



Sigge har varit jobbig idag... ;) Han har lärt sig att klättra upp i soffan själv. Till det ska läggas att han älskar att rulla runt och busa med kuddarna i soffan så efter dagens upptäckt var han världens nöjdaste Sigge...men fick på köpet världens onöjdaste mamma... Dessutom verkar han mer och mer intresserad av att lära sig gå för idag har han stått och balanserat långa stunder utan stöd. Som pricken över i:et har han också idag haft sitt första raserianfall...över att han blev tvingad att sitta fastspänd i sin vagn när vi var på Ikea...och inte fick krypa runt (på det SMUTSIGA golvet!) som han ville och slicka här och där och gud vet var? Det är tur att du sover nu så jag slipper dig några timmar...usch som jag säger...får man det?....JOOOO det får man för även mammor kan blir trötta på små gullegrisar och smutsgrisar och slickgrisar!!!

Som vanligt hittade jag det jag sökte på Ikea. Dagens uppdrag var att hitta fina uppläggningsfat av olika slag (främst till sallader..finare att lägga upp den på ett stort fat än knö ner den i en skål som man brukar göra!) och det fanns flera fina så jag köpte minst en av varje...ovala små, ovala stora, runda små, runda stora!

Väggen är nu återställd i köket och vår arbetare har åkt hem...tack Åke så hjärtligt för hjälpen! Vad skulle vi göra utan våra fäder???? Köpt ett nyare hus antagligen!!!

Nu blir det jordgubbar med grädde och så är det ju tisdag så även kanske lite strypning idag!

5 kommentarer:

  1. Strypning?!? Kan inte sluta skratta...hi hi hi..

    SvaraRadera
  2. ...MEN HALLÅ...tisdag = Morden i Midsomer!

    SvaraRadera
  3. Jaha ja, självklart!! Då var det ju inte så roligt! Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Kollar inte på det, nä... Inte det heller;-)

    SvaraRadera