På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 30 juli 2009

Sjöfartsmuseet nästa!



Igår när min granne Susanne ringde mig och undrade om jag ville hänga med på utflykt tvekade jag inte en sekund! Absolut, här skall utflyktas!!! Något lätt trött på min yngste son som är mega-mammig och inne i någon slags protest-period så var det ett skönt avbrott att komma hemifrån idag. Då SMHI lovat regn hela dagen (vilket givetvis inte riktigt stämde...se på de första bilderna nedan; strålande sol!) verkade Sjöfartsmuseet vara ett bra ställe att åka på utflykt till. Mycket riktigt var det en höjdare...särskilt båten där barnen lekte i flera omgångar! Medan vi underhöll oss ett par timmar drog regnväder förbi så när vi lämnade museet för att leka vid en stor lekplats i närheten höll det upp. Innan vi hann åka hem slank vi in på ett kafé och fikade lite (medan ännu ett häftigt regn drog förbi)! Väl hemma igen var alla trötta; Sigge sov gott i sin vagn en stund, Nils bäddade ner sig och sov också en stund och jag intog soffan och somnade jag med! Tack Susanne, Ellen och Hugo för en trevlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar