På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 2 juli 2009

Får jag ringa?


...med fortsättningen; till någon kompis? är Nils nya grej här hemma. Det skall lekas med vänner mest hela tiden och idag har besöken avlöst varandra. Först var familjen Hassel här över lunchen och vi hann också med en promenad i värmen till ankdammen...och där fanns inga små söta dunungar längre...de hade blivit stora och var nästan lite påträngande!

Väl hemma kom grannflickan på besök och Nils och E:s lek går högt till ibland... och det är leken mamma-pappa-barn som är mest poppis just nu. Ibland fick jag kolla till dem om det var allvar eller lek för det är inte alltid lätt av avgöra...inlevelsen är det inget fel på iallafall!

Värmen tar helt klart på krafterna, hos en del av oss...Sigge slocknade strax innan halv sju och jag och Joakim har känt oss rätt slitna på kvällarna (kanske är det semestern som hägrar...iallafall för Joakim) men Nils däremot är lika pigg som vanligt...eller värre! En ekvation som jag inte riktigt får ihop...upp i ottan och i säng mycket senare än vanligt!

Nu skall jag ut i trädgården en stund för jag och Sigge har nästan varit inne hela dagen...han har fått värmeutslag runt hela halsen stackarn...helt rosig och rödprickig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar