På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 24 juli 2009

En medarbetare!



Sigge vaknade sjuk idag också, hög feber och snorig! Dagen har han spenderat i vagnen sovandes eller i mitt knä...och inte en meter längre! Efter läggningen flydde jag ut en stund, hoppade i stövlarna och drog upp i skogen en stund och hittade massor av vilda hallon, jättesöta.


Nils har jag inte sett röken av idag men jag har hört honom på lagom avstånd. Han har varit med Joakim och "jobbat" i källaren och det blev lite av ombytta roller idag då jag kunde höra Nils snattra och snattra (herregud, ungen är inte tyst en minut!!!) och Joakim svarande med jaaaaa, hmmmm, ok, näääähääää osv en miljon gånger ungefär! Det brukar ju vanligtvis vara jag och Nils i den situationen. Iallafall har Nils sopat och burit och mätt och stampat fast isolering och så medan han fällt kommentarer som "Det blir ju kanon pappa!", "Nu måste vi sätta fart och jobba, ok" eller "Nu är det dags för fika eller vad säger du?"! Jo, det stämmer nog som de säger på förskolan; Nils är en "jobbare"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar