På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 5 juli 2009

Bara killar!


Idag har vi haft besök av min vän Lena och hennes familj. Lena har jag känt många år för vi har varit kollegor fram till för ett år sedan då hon bestämde sig för att pröva sig fram på en annan arbetsplats...nog kommer det kännas lite tomt när jag återvänder till min...det har hänt massor på kollega-fronten har jag förstått!

Nog om sån´t, nu är det ju semester och jobba känns väldigt avlägset just nu! Familjen dök upp på förmiddagen och hade med sig både sol och jättefina lavendelplantor...Lena är väldigt trädgårdsintresserad! Jag blev så inspirerad att jag hela eftermiddagen och kvällen rensat ogräs...hu, vad mycket sådant jag har i min trädgård...men skam den som ger sig!

Lena har också två söner så med mina medräknade har det idag varit kill-tätt i trädgården där de huserat. Joel som gillar fotboll (vilket syntes!) sysselsatte sig med att trixa och kicka som bara den. Den yngsta förmågan var på upptäcktsfärd mest hela tiden och Nils och Adam var både här och där och här igen; bygga tågbana, bad i poolen, köra motorcykel...som vanligt fullt ös!




Nu skall vi avsluta kvällen med att se på en film...Låt den rätte komma in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar