På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 28 juli 2009

Fisk i farstun!



Det plingade på dörren är i kvällingen och där stod det en karl som ville sälja fisk...ja, i farstun till mig...Barfotsgatan hade fått besök av fiskbilen så att säga! Har aldrig hört talas om den förut men jag bestämde mig ganska raskt för att testa så jag köpte lax av en! Min jämförelse blev att jag på Maxi betalar ca. 140:-/kg för laxen och hos fiskbilen 200:-/kg. Lite dyrare men det skall bli spännande att smaka om den är så fin som han övertygade mig om... Brukar vara reserverad och ganska ifrågasättande då det kommer till "vid-dörren-försäljare" men jag köpte hans resonemang om hur de "chockfryser" fisken direkt på båten så att kunden skall få fisken så frysfärsk det bara går...i motsats till det vi kallar färsk fisk...hur fisken förvaras på is på båten in till hamnen, i hamnen innan och under auktionen och sedan vidare till fiskaffären och att den där kan bli liggandes ett tag innan försäljning. Ja, ja! Nu skall jag iallafall testa detta så får vi göra oss en liten utvärdering efteråt...de kommer ju om tre månader igen till Barfotsgatan.

Är det någon annan därute som har erfarenheter av fiskbilen...nöjda eller inte? Bra eller dåligt? Gott eller inte? Jag vill veta!

Får nog bli lax till lunch imorgon då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar