På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 22 juli 2009

Home sweet home!


Jag gillar att komma hem!!! Och jag gillar särskilt att komma hem till vårt hus här på Barfotsgatan!!! Fast det tror jag de flesta gör när de varit iväg en sväng...både då det handlar om några timmar eller flera veckor! Huset stod iallafall kvar och det fanns flera bevis på att vi inte varit hemma på några dagar; gräsmattan var så att säga långhårig, vårt körsbärsträd dignade av goda-goda mörkröda godingar och parasollet låg omkull (pga av blåsten igår skulle jag tro...såg att grannens gör likadant!). Min snälla granne S har tagit hand om mina blommor och det har varit mer öst ur än vattnat som hon så passande beskrev sina göromål! TACK iallafall!
Sedan har dagen varit högst ordinär...en sväng till affären för att fylla kylskåpet som gapade helt tomt...konstig syn som jag ej är van vid, dunket av tvättmaskinen som centrifugerar och Nils som bygger tågbana. Det enda som inte riktigt är sig likt är att vi har en ny familjemedlem parkerad i carporten (mer om det en annan dag!) och att Sigge numera inte bara syns krypa runt utan emellanåt kommer staplande i upprätt position! Jo sö ni, nu är det dags för Siggebubben alltså; jätteroligt och han skiner som en sol! :) Fast inte hela tiden...HU vilket humör han har stundtals och han har helt plötsligt börjat att medvetet låtsasgnälla (typ oj vad synd det är om mig, jag klämmer fram lite skrik så tar nog någon upp mig...nähä..då får jag väl skrika lite högre då!!) och jag håller på att bli smått galen på honom emellanåt! Men...... däremellan är det bara ren kärlek mellan oss!!! ;)
Gott att vara tillbaka på bloggen! Jag menar;: det funkar fint att blogga från mobilen men det är ändå skönt att sitta och knacka på ett rymligt tangetbord och titta på en stor skärm...allt blir så väldigt pluttigt på min mobil! Har dock hört och sett att det finns andra mobiler som har stora fina skärmar och som säkert skulle funka bättre då man skall blogga och hålla på från mobilen och så...!!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar