På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 20 december 2010

Tomtelandskap


Mitt estetiska sinne till trots; barnens egentillverkat julpynt måste ju visas upp! Så därför har vi gjort iordning ett tomtelandskap där allt får plats. På ett enda ställe i huset! Jag skulle inte klara av att ha tomtar högt och lågt! Någon snyggtomte där på sin höjd. Vi julpimpade den låga bänken först innan vi placerade ut tomtarna. Klassisk look med vit bomull inunder och pepparkakshuset som tronar i mitten. Fabulous! Här ryms även tomtar som jag fått under åren och andra tomtar som varit gåvor. Alla i en salig blandning!

2 kommentarer:

  1. Hahaa du är skön Anna, vilken bra idé att samla små nissarna på en och samma yta:) Klart barnens små skapelser ska få glänsa lite extra nu. Anders retar mig här hemma genom att smyga fram en liten farmorstomte här och där när jag inte märker;)

    SvaraRadera
  2. Jenny: helt lysande att ha allt krimskrams ;-) på ett ställe!
    kram

    SvaraRadera