På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 12 december 2010

Pepparkaksbak!

Så fick jag till slut bakat lite pepparkakor i förra veckan! Jag är inte så himla förtjust i de vanliga pepparkakorna man kan köpa i affären, utan föredrar mitt recept jag har där det är en massa finhackad mandel i också. Smaken går mer åt det knäckiga hållet och denna varianten brukar uppskattas av alla! För bara några dagar sedan var burken proppfull och desstuom fyllde jag en annan liten burk också men nivån sjunker snabbt varje dag! Den lilla burken är tömd sedan länge... Brukar få göra två satser då den första inte räcker fram till julafton och det ser ut som det blir så i år också! Vidare har jag redan skrivit in en anteckning i min nya kalender för 2011 på datumet 26 juli; då kan man beställa pepparkakor hos Göteborgs Pepparkaksbageri inför julen 2011! Det skall jag göra för de är gudomligt goda tycker jag! Ha en fin vecka!

4 kommentarer:

  1. Önskar varmast receptet på pepparkakorna!!!!?



    Anna :))

    SvaraRadera
  2. Hej min bästa ANNA och GRATTIS på födelsedagen som jag alltid missar fast du är min allra bästa vän - skämmas får man göra som vanligt. Tusen kramar på dig. Kramar Marika

    SvaraRadera
  3. Anna: lägger ut receptet inom kort! Du lär inte bli besviken, jag lovar!

    Marika: vilken tur att jag fyller år igen då!! ;-) Tusen kramar tillbaka!
    //Anna

    SvaraRadera