På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 30 december 2010

Franska bageriet!



Där skulle man kunnat tro att jag hade varit en sväng innan frukosten serverades imorse och köpt färska baguetter...men nej så var det ju givetvis inte (och jag skulle aldrig orkat upp, jag är SÅ seg dessa mornar)! Dessa har jag bakat själv imorse med minimal insats och med minimal insats igår kväll. Med ett helt fantastiskt resultat! Så goda och luftiga bröd med en hård skorpa som gör att man får lite ont i gommen efteråt! ;-) På min födelsedag fick jag ju en massa bakböcker och fick dubbletter av en så då hade jag önskemål om Martin Johanssons Enklare bröd istället. Så igår fick jag för mig att starta upp, tog första receptet som fanns i boken och dessa lär jag gör igen, jag lovar! Grymt lyxigt att käka nybakat bröd på morgonen, man blir liksom en helt annan människa efter det. Önskar att nästa år innehåller mer brödbak för mig. En önskedröm kanske men nu har jag iallafall kickat igång den lite grann iallfall. Nyårslöfte kanske?

2 kommentarer:

  1. Vad kul att brödet blev så gott! Jag hade ju som ambition att baka mer under detta året men det har inte riktigt blivit så. Eller jo, jag har bakat mer än innan eftersom jag aldrig bakade bröd förut men inte så ofta som jag hade velat. Kanske jag skulle ta och klicka hem den där boken också! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad gott det ser ut Anna! Jag kommer på frukost på måndag när jag lämnat barnen;-) fast då är ni nog inte vakna!
    Ett riktigt gott slut 2010 önskar dig och din goa familj! Kram Lisa
    Ps. Nelli längtar efter Sigge! Skall vi försöka träffas på onsdag?! Ni kan komma hit om ni vill...

    SvaraRadera