På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 17 december 2010

Köpepepparkakshus


...blev det här i år! Jag hade jättegärna ägnat en hel dag åt att leta, planera, baka och montera ihop något av alla de coola pepparkakshus som hittas på webben men den tiden finns tyvärr inte innan jul! Bröderna gjorde ett fint jobb med dekoreringen tycker jag. Sigge var djup koncentrerad på sin uppgift och när man tittade bort stoppade han så många Non Stop som möjligt i munnen. Typiskt Sigge! Som idag när jag är arg för han inte kan låta bli att klättra i en hylla. Vid min något arga tillsägelse tittar han bara mig lugnt i ögonen och säger: Sluta prata. Märk väl med en punkt efter. Inget utropstecken! Mamman har många utropstecken och andra krumelurer efter sig!!! Hörde precis att J ville att Sigge skulle komma och ta på sig pjyamas. Sigge svar: Inte lust nu! :-) Annat är det med Nils som alltid frågar om lov och alltid talar sanning. Så olika!

4 kommentarer:

  1. Det är fina killar ni har Anna och visst blir det tydligt att ens barn är två helt olika individer. Precis som det ska vara. Även om det driver föräldrarna till vansinne emellanåt. ;)

    Vad fint de samarbetar med pepparkakshuset och vad fint det blev. Dessutom måste man ju testa så att godiset vekligen är som det ska. Går ju ine an att sätta på något som det är fel på. ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hi,

    We live in Gothenburg and our daughter was recently born with what the doctors believe to be a port-wine stain birthmark across the whole of her face, I think a similar type to your son's, but much more extensive. Due to other related complications we regularly meet eye + skin doctors at Östrasjukhuset. We'd be interested to hear your story, especially as you seem very pleased with the treatment you've received? Are their any particularly good doctors we should consult in Göteborg etc

    Best regards
    David & Anna (didsco@hotmail.com)

    SvaraRadera
  3. Lotta: Sigge är en riktig godisgris..brås nog på mig! ;-)

    David & Anna: I will contact you!

    //Anna

    SvaraRadera
  4. Thanks!...and I should have said that its fine to write back in Swedish, Anna's a Swede!

    David / Anna

    SvaraRadera