På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 8 december 2010

Rött!

Vid jul pyntar jag helst med vitt och rött! Den färgkombinationen matchar fint allt grått jag har sedan tidigare. Jag gillar ju grått som sagt! Strax innan jul fick jag ett kalenderljus av min syster och när det var dags att ta fram det hittade jag inte ljushållaren jag brukar ha likanande ljus i. Spelar egentligen ingen roll för den kunde jag nog inte använt ändå, lite för ranglig med en Sigge i närheten. Istället passade klassikern ovan perfekt visade det sig. Den har tidigare i alla år stått på köksbordet i mitt förälrahem men nu har den hamnat hos mig. Lite skavd och tilltufsad. I botten sitter till och med en prislapp kvar. Utan streckkod och med trycket "Domus" 13:95!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar