På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 6 december 2010

En saltbil -wow!

Så fort jag höjer blicken och tittar ut så snöar det! Varje gång! Inte för att det gör mig något och inte för att det gör barnen något. De älskar det! Efter en vab-dag hemma för Sigge paltade vi på oss och drog ut i eftermiddags. Oj, vad det mörknar fort! Vi hade en rolig stund i snön iallafall. Båda mina barn älskar att var ute och det hela avslutades med en liten promenad där vi kollade in vad grannarna hade för sig...man ser ju så bra när det är mörkt ute och ljust i husen! Sigge har full koll på vem som bor var vilket jag märkte när vi traskade runt i grannskapet! Det hela avslutades med att vi stod på trappen och såg saltbilen (heter det så?) komma och vända innan vi gick in...en riktig höjdare enligt Sigge! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar