På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 22 december 2010

Årets julgran



Jag är så nöjd med granen vi valde på självplocket häromdagen. Nu är den klädd och står och tronar sedan någon dag; ståtligt! Rummets takhöjd tål ju en hög gran! Granen är klädd i vitt, rött. Heja Danmark! ;-) Tycker det matchar fint till det mörkgröna. Och så ljuvligt den doftar! Julkänsla i hela huset! Sigge kan inte låta bli julpyntet i granen utan går runt och sätter alla kulor och små gubbar i gungning med orden: "Gung, gung på dig lilla vän!"

Igår gick jag på ledighet och skall inte tillbaka till jobbet förrän i mitten av januari. En ljuvlig känsla att ha en lång ledighet framför sig. Hade dock svårt att njuta av detta då jag efter middagen totalslocknade och vaknade bara till en kort stund, då jag släpade mig från soffan till sängen typ. Kände mig sjuk, som om jag åkt på influensan. Idag har jag inte haft någon aptit alls och allt har varit segt som kola. Tur mannen jobbade kort dag annars hade inget blivit gjort här hemma idag. Nu ikväll kom lite energi tillbaka och vi fick stökat undan de sista julklappsinslagningarna.

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker gran Anna! :) Jag hoppas att du mår mycket bättre nu och att det bara var en reaktion på att du slappnade av nu när du har jullov.

    En stor bamsig julkram skickar jag till dig och din familj tillsammans med en önskan om en riktigt god jul. Sköt om er!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Wow vad fin granen blev, jättesnygg matta under matchar perfekt ju:)

    Krya på dig, och ha en go ledighet och en strålande jul. Kram!

    SvaraRadera
  3. Lotta: Tack! Önskar dig en fin julhelg med nära och kära med mycket god mat och mycket mys! Julkram tillbaks! :-)
    //Anna

    Jenny: tänk, mattan har jag faktiskt sytt själv en gång för längesedan innan jag hade barn...då hann man sådant, nu hinner jag inget! ;-) Ha en superfin julhelg med dina, hälsa dem!
    kram
    //Anna

    SvaraRadera