På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 22 februari 2010

Vaaa.....b!

Verkar vara dags igen...Sigge hemma idag med dunderförkylning i full blom, snorar och är febrig. Var så hängig i eftermiddags och ville "na na" och somnade strax därefter i mitt knä och sov som en stock en timme...jag somnade en stund jag också. Stora tack till svärmor/farmor Birgitta som kom från Smögen igår och tog hand om Sigge idag. Nils var på förskolan men bara halvdag för strax efter lunch ringde de mig och hade sett tecken på eventuell magsjuka så då var det vara att hämta upp honom och sluta upp med svärmor på hemmaplan. Förstår att personalen är vaksamma, förskolans avdelningar har haft magsjuka länge nu och den vandrar runt runt bland barn och personal OCH magsjuka vill vi inte ha igen. Imorgon blir iallafall mannen hemma så får vi se hur onsdagen ser ut...detta eviga pusslande hit och dit. Gör mig smått galen emellanåt samtidigt som det bara är att gilla läget...barn skall ju ha massor av infektioner innan skolåldern för att få ett bra immunförsvar....(ingen tröst ändå!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar