På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 20 februari 2010

Loppis

Idag har jag faktiskt varit utanför dörren, snökaoset till trots. I sällskap med min väninna Lisa tog vi oss en sväng och det var hon som stod för skjutsen och slirade på bra här och där i de moddiga kurvorna. Väl framme vid Pingstkyrkans loppis, som var vårt mål, var det väldigt lite folk så det var ett högst behagligt besök. Fick syn på soffan ovan och tyckte den var nätt och i väldigt fint skick så för 350 kr tyckte jag det var värt att se om den passar in där jag tänkt ha den. Annars får jag väl skänka den till loppisen igen...Går i en grå nyans och klädseln är dessutom tvättbar i 60 grader vilket passar bra. Var tvungen att få det godkänt av mannen i huset först och vår plan är att ha den i vårt nya vardagsrum där det behövs fler sittplatser. Nu måste jag bara övertyga honom om att vi behöver skaffa en annan matta...

3 kommentarer:

  1. Gud vad snygg den är! Hade hoppats att få se den på plats! Verkar den passa? Skall du tvätta klädseln först kanske... Vilken fynd, Anna, den hade nog inte funnits kvar en vanlig lördag. Att du såg den där uppe i luften, märks att du är några centimeter längre än mig... Det var väl tur att jag trotsade vädret och hämtade dig då, hihi... Hoppas den blir bra i ert fina rum!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Ååååhhhh jag är KÄR i din soffa! Guuuud så fin!
    Ja, vill ni inte ha den så, tänk på MIG!!!!!
    Vill ha!!!

    Kraam Marika

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att se hur den gör sig i rummet...annars ska jag meddela dig Marika!

    SvaraRadera