På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 19 februari 2010

Massor av besök!


Idag har huset varit fullt av folk hela dagen. Strax innan lunch anlände Marianne och Arne och Rasmus, deras barnbarn. Vi har försökt träffats länge men vattkoppor och magsjuka har stoppat oss men idag blev det då äntligen av. Först var det husesyn och Arne som är en trogen läsare av min blogg har följt vår renovering på nära håll men tyckte det var roligt att se det i verkligheten. Därefter serverades det baconlasagne till lunch och Sara och Ella som också kommit på besök hade bakat en kladdkaka som vi mumsade på till efterföljande fika. Mycket skratt och prat blev det och vi hade det verkligen trevligt! Så himla roligt att besöket äntligen blev av! Tackar hjärtligt för den fina blomman och alla presenterna!



Jag vill också hurra lite extra för denna goa tjejen som idag har namnsdag! Grattis världens sötaste Ella, vår lilla pratkvarn! Ella heter hon efter vår mamma som hette Ella i andranamn...så henne tänker vi också lite extra på idag och skickar iväg ett litet grattis mot den snöiga skyn!


I eftermiddags dök nästa kusin upp för då kom lilla Ingrid på besök med madrass och pyjamas i släptåg. Mammorna skulle ut och roa sig ikväll så därför sover hon här. Allihopa for runt här ikväll och höll ångan uppe ganska länge. Sedan var det dags för sängen och nog var det liiiite ovan situation för fröken men jag gjorde som jag gjort med både Nils och Sigge när det varit lite oroligt och svårt att slappna av. Jag tryckte ner henne lite lätt på mage i sängen (låter lite brutalt men det är det INTE, lovar!) och satte igång att buffa henne i rumpan...och efter en 5 minuter sov hon som en stock!

Här ser ni två av småligisterna in action...alla lådor var tvungna att tömmas förstås...behöver jag säga att Nils har så där ett tiotal fyllda med diverse tråkiga saker att trampa på!

Önskar alla en trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar