På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 23 februari 2010

Mumin!

För att pigga upp mig häromdagen tog jag en vända på stan och i alla klädaffärer är det färgglada vårkläder som ligger i skylten. Att bli lite färgbombad är något som jag verkligen behöver. Turen slutade med att jag som vanligt kom jag hem med kläder till Nils och Sigge och inget till mig. Varför blir det alltid så????? Slog iallafall till på några gröna härliga Mumin-tröjor som jag tycker är jättefina och som stillar min hunger efter vår och färg. Tycker nog att det är lättare att njuta av vintern som idag när solen tittar fram mitt på dagen. Så underbart!
Pratade som hastigast med min kusin och hon hade minsann suttit på verandan i eftermiddags och njutit av solen och käkat nybakta bullar. Gud, vad mysigt! Mina utemöbler syns inte för all snö så det dröjer nog tills jag gör samma sak! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar