På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 6 februari 2010

Åby nästa!


Så äntligen kom vi iväg till Åby simhall och äventyrsbadet! Har varit planerat flera gånger men magsjuka och annat har kommit i vägen för oss. Bestämde oss sent igår kväll innan för höga förväntningar infunnit sig och väl där var allt toppen! Ett lekland där det sprutade vatten lite här och där, lagom för Sigge att gå runt i efter att han kommit över att vattnet var så kallt. När det stadiet var passerat då var det ingen hejd på honom klädd i en badsimblöja i starkcerise med sjöjungfrun Ariel på. Matchade bra mot hans ljusa nästan genomskinliga hud! Nils hundsimmade runt i den djupa, varma bassängen med armpufffar på och med ett leende på läpparna: Mamma, ta mig, ta mig! I leklandet var han fullt sysselsatt med att åka rutschbana och komma liiiiiite under vattnet då och då!
Efter att all energi var slut laddade vi ny sådan i form av "haaambörjare" och Sigge knäcker lika mycket mat som Nils...sedan ser han ju lite ut som Willy i Let´s Dance med sin goa mage som står rakt ut! Väl hemma har vi varit sega och bara slappat. Jag bäddade ner mig och sov som en stock en timme i eftermiddags och har sedan dess gått runt som i ett töcken...snart får jag ju gå och lägga mig igen!
Melodifestivalen då?Gäsp! Nja, Salem var ju lite söt, Ola var ju lite söt, Måns var ju lite söt och Dolph var ju lite rolig! Somnade till en stund...hoppsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar