På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 28 februari 2010

Utelek

Idag har vi varit ute jättemycket...de tre ovan mer än mig. I förmiddags skottade vi av altanen från nästan all snö och la den ute på gräsmattan i en stor hög istället. Det var ju en del eftersom Joakim skottade av taket för en vecka sedan. Högen blev så stor så det desstuom gick att göra en tredelad tunnel till Nils och Sigges stora glädje. I eftermiddags var de ute i flera timmar och lekte och Sigge kröp säkert 1000 gånger genom tunneln. Sjöblöta när det kom in och hungriga som vargar. Sigge han äta innan vi slängde honom i sängen, helt slut efter all utelek. Nils var också ganska trött men fick vara uppe lite längre då det är stängningsdag på förskolan imorgon. Annars har söndagen varit slö och slapp, lagat lite god mat och hann faktiskt sova middag när Sigge sov ute i vagnen. Jag tycker det är höjden av lyx att få gå och vila en stund på dagen...så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar