På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 3 februari 2010

Snö, varsågod!

Idag har jag varit lite trött...på snön!!! Kom hem med två trötta barn från förskolan och lite trött själv efter en dag på jobbet. Möter en snövall som stänger av infarten till våra parkeringar men jag håller humöret uppe och kör på så att säga och kommer inte fram...slirar och slirar och slirar. Får till slut parkera bilen lite bredvid och börja skotta till tonerna av en gråtande Sigge som bara vill gå in och "tända" (Rutinen är att vi ALLTID varje morgon och när vi kommer hem går runt tillsammans och tänder alla lampor i hela huset. Tydligen värsta äventyret enligt Sigge! ) Nils är inte heller riktigt nöjd då favoritvantarna är kvar på förskolan så istället för att ta på sig ett par andra väljer han att frysa...Det tog en evighet att skotta! Vad tänker alla grannar undrar jag allt? Det är inte annat än att man längtar lite till sommaren...som ovan. På Smögen, i sjöboden, käka sill och färskpotatis, bada lite i poolen eller ta ett dopp från badstegen och en glass på vägen hem! Vi längtar iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar