På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 18 februari 2010

Skymten av en rutschkana!

Tydligen är det snö i massor på gång...och redan har det kommit en del. Tydligen ska vi vada runt i snö ett tag till. Tydligen får vi skotta imorgon också. Tydlingen får vi mata småfåglarna några dagar till. Tydligen måste jag imprengera overallerna igen. Tydligen får vi vänta med att ta fram vårkläderna ett tag till. Tydligen får vinterkängorna stå och torka i tvättstugan fler nätter. Tydligen är det snö på gång...

2 kommentarer:

  1. Det ser tyvärr likadant ut hos oss. Mängder med snö och mer på väg. Vintern vägrar ge med sig och för mig som längtar efter våren är det tufft just nu. Njuter av minsta lilla vårtecken - som att koltrasten sjunger så fint på morgonen. Det finns hopp! Trevlig snöhelg! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Nu kan vi iallafall glädjas åt att mars står för dörren! :-)

    //Anna

    SvaraRadera