På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 27 februari 2010

Lördagsförmiddag

Att vakna på lördag morgon är gudagott! Just när man inser att man är ledig och har två dagar framför sig i lugnare tempo och med familjen. Efter en sovmorgon som kanske inte alltid är så lång men något längre än vanligt så brukar vi fortsätta med en lite godare och lyxigare frukost. Om Nils får önska blir det "specialpannkakor" dvs amerikanska. Ibland serveras det stekt bacon med äggröra alternativ kokt ägg. Det är oftast Joakim som orkar lägga lite krut på att snajsa till frukosten och förra helgen blev det scones. En annan favorit är Jamie Olivers recept på fattiga riddare med en uns av chilismak och bacon. Så gott! Sedan står man sig ett tag vill jag lova! Om vi drar ut på frukosten och sitter riktigt länge gillar jag att lyssna på Melodikrysset mellan 10 och 11. Men nuförtiden är det sällan det blir av, av förklarliga skäl. När programmet är slut är det ju nästan dags att börja tänka på lunchen...iallafall om man har barn. Då är det ju härligt att tekniken finns för då kan man ju enkelt skriva ut ett kryss från nätet och sedan lyssna på det aktuella krysset via datorn. Och desstuom lyssna på det är som helst. Värsta tipset är kombon kryss och stryktvätt! Har funkat superfint de sista veckorna!!! God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar