På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 17 februari 2010

Paddington!


Bild från www.adlibris.com

Igår kom ett hårt paket med posten...jag klickade hem några barnböcker från bokklubben härom kvällen och Nils fick snart snokat reda på vad som var i. En av böckerna jag köpte handlade om björnen Paddington. Är själv barnsligt förtjust i den lurviga björnen och ville testa en kapitelbok på Nils. Vi startade igår med att läsa första kapitlet där Paddington blir hittad på tågstationen av herr och fru Brown och hur han där också får sitt namn. Boken har mycket mindre bilder och mycket mer text än vad Nils är van vid så det var med spänning jag satte igång att läsa. Han satt som ett ljus och ville att jag skulle visa med fingret var jag var i texten. När kapitlet var klart undrade jag vad han tyckte och Nils tyckte minsann att den var "jättespännande"! I eftermiddagen mindes han att vi skulle fortsätta läsa i boken och att han längtade efter det. Och efter kvällens läsning ser han nu fram mot morgondagens kapitelläsning om Paddington...då skall björnen nämligen åka tunnelbana!


3 kommentarer:

  1. Älskar Paddington!
    Sixten har ett par böcker om honom men än så länge går det väldigt fort att bläddra så vi kommer fram till bilden där bilen och bussen är med:) Är man två år och otålig så är man:)
    kram emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Tunnelbanan gick hem ikväll, så roligt att han gillar den! Trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskade Paddington när jag var liten! Därför är det kul att se att min yngsta är lika förtjust i dem. Jag hade tur att hitta en hel hög med kapitel böcker om Paddington på biblioteket när de reade ut gamla böcker. Gissa om vår lilla tjej blev glad när jag kom hem med dem. Trevlig helg och hoppas ni får fler mysiga lässtunder med Paddington! Kram Lotta

    SvaraRadera