På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 24 februari 2010

På plats


Så har vi nu hämtat hem soffan som jag fyndade på loppisen i lördags och den har flyttat in i vårt vardagsrum. Jag är jättenöjd med dess storlek och färg; grå dvs en av mina favoritfärg. Dock är jag inte säker än på hur vi ska möblera med den. Vi planerar att prova oss fram någon kväll men så länge får den stå längs den korta väggen som ni ser på bilderna. Där passar den perfekt men jag saknar fortfarande en stor matta att omsluta hela möblemanget. Får nog börja tänka och fundera kring vilken färg en matta ska ha och också vilken storlek. Rummet flödar ju i ljus och jag vill ha en matta som håller i sin design länge. Är inte säker på att varken Laminon eller gungstolen ska vara i rummet. Det återstår att se. Var i kontakt med en tapetserarverkstad idag och diskuterade kring de knappar som fattas. Det viktiga är att det går att fixa till för mitt ordningsinne slår bakut när det blir osymmetri som ovan. Fler projekt...jaaaa tack! Ser också att en taklampa skulle också sitta fint och jättegärna en pilasterhylla! Nu skall jag kolla på skidåkningen...det verkar minst sagt spännande! Hej!


3 kommentarer:

  1. Åh, så fin den är den lilla soffan!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Den är helt ljuvlig, vilket bra köp du har gjort! Riktigt snygg!!! Kram Alexandra

    SvaraRadera
  3. Jättefin soffa, stilig och nätt gör sig bra där i nya tjusiga salongen;) Vad fint det var med snön utanför fönstren. Kram

    SvaraRadera