På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 22 juni 2015

Sigge 7 år


Kolla flinet. Ja, nog har han längtat efter denna dagen. Vid sju hörde jag sängen knaka där inne på hans rum och när han insåg att ingen var på väg in började han ljudligt stöna. Långdragna "ååååhhh" med en irriterad sluttamp. Flera gånger kom detta avgrundsvrål. Till slut kom vi oss iordning och gick in. Och mötte den här solstrålen. För det är vad han är. Med lite snabbt övergående åskmoln ibland bara. 


Sedan blev det skattjakt med karta. Nils hjälpte mig igår med förberedelserna och ritade en ritning över både över- och undervåning och en markering att följa. Längs vägen hittade han paket här och där. 


Och efter öppnandet blev det önskefrukost och förvånande blev det amerikanska pannkakor. Precis som för brorsan givetvis. 


Sedan har det varit kompislek och vattenkrig där de nya vattenpistolerna Sigge fick igår har provats. De funkade alldeles utmärkt. Vi har haft önskelunch med hamburgare och även hunnit med att leka ordentligt med alla nya Legobyggsatser. Minecraft är väldigt poppis just nu.


I eftermiddags blev vi bjudna till Moa och Ella på kvällsmat och jordgubbar med glass. Och sång. Massa sång. Sigge var väldigt nöjd  med sin dag. Eller som han uttryckte det: den har varit asgrym!

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar