På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 26 juni 2015

Fredagssvep vecka 26


Nu är frysen laddad med bröd. Mitt favoritbageri semesterstänger och jag vill ju inte ha någon slags frukostkris under semestern. Det vore katastrof. 


Så kom Joakim hem i eftermiddags och nu är det semester även för honom. Vi käkade räkor ikväll och både Nils och Sigge smakar och tycker det är gott. J höll "skala-räka-kurs" med bägge. Så de lär sig om vi någon gång snart skippar att stötta upp med kyckling till killarna. 



Ingen aning vad gräset heter (eller om det ens är ett gräs) men jag bara älskar det. Är en ettåring planta minns jag iallafall. Fyra på rad ser snyggt ut och det vajar så härligt i gröna och gula nyanser. Mer gräs vill jag ha. 


Försöker pimpa min altan så gott det går. I år en ny matta. Och så sommarnejlikor på det. 

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar