På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 24 juni 2015

Barntriathlon 2015


Idag har Nils och Sigge deltagit i en barntriathlontävling här i Kungälv. Det är första gången vi testar då vi de förra åren missat att anmäla oss. Nils har varit taggad men Sigge bestämde sig idag för att ge det ett försök. 


Först skulle det simmas 50 m. Nils simmade på riktigt bra tyckte jag. Satsade på crawl. Kom som två i sitt heat. Stolt. Sigge körde med armpuffar och banan längs kanten. Han körde lite olika simsätt. Trodde först jag att han skulle fega ur pga att vattnet var kallt. Han är ju ibland lite känslig för det. Men sedan slängde han sig i och tog sig fram hela längden med hjälp av vår egen hejaklack. Sara, Moa och Ella anslöt som publik och grannfamiljens barn och Nils som redan sprungit färdigt sin klass hjälpte Sigge fram.


Sedan snabbt upp ur bassängen. Torka av sig, på med skor, strumpor och en tröja. Bort till cykelparkeringen och på med hjälmen och iväg. Nu var det cykla 1,5 km som gällde. I blöta badbyxor. Här ser ni dem vid bytet till löpningen. Sigge var så på när han kom in på cykelparkeringen. Slängde cykeln och höll på att glömma att ta av sig hjälmen. Nils hann jag knappt se innan han på väg in i fållan till löpningen.



Och så sista etappen. 800 m löpning. Nils var mest nöjd med löpningen. Orienteringen och han och Joakims löprundor har nog gjort sitt. Fick till bra fart på upploppet. Sigge sprang också på riktigt bra. Fick också lite extra fart på upploppet då alla hejar och hurrar.


High-five med brorsan!


Här ser ni två stolta brorsor med varsin medalj. Alla deltagare fick också en goodiebag med vattenflaska, russin, kexchoklad och plåster. Både var trötta när vi kom hem och efter dusch och mat var det bums i säng. Båda har bestämt att de vill vara med nästa år igen. Jättekul.


Gulligaste idag var ändå Sigge. Jag påtalade att han gjorde bra ifrån sig och då särskilt på simningen då han varken kan simma eller än har visat något intresse för bad och vatten. Så jag frågade honom hur han tänkte då han slängde sig i det kalla vattnet. "Jag tänkte att detta måste jag ju klara nu när jag är sju år så jag bara gjorde det". Hjärtat.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar