På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 5 juni 2015

Fredagssvep vecka 23


Igår var jag vid havet. Härlig känsla. Vinden friskade i och vågorna stänkte upp. Men det skönaste var solen. Solen.  



Rabarberknölen som grannen kom med för några år sedan växer så det knakar. Tänker mig saft. Rabarbersaft låter så läskande i sol och värme.


Helgens film. Älskar den. Och älskar att Nils valde den själv. 


Slutsålt. Ända in i juli. Ända till sista utställningsdagen typ. Men jag har hållt utkik. Och idag dök det upp några biljetter. Bokade snabbt som ögat. Så nu blir det av när vi är i London. Jippie. 


En gång har jag suttit ute mot min solvägg denna säsong. Och det var i april. Men så kom då solen. Suttit där hela eftermiddagen. Underbart. Även middagen. Underbart igen. 

//A

1 kommentar:

  1. Har ni köpt filmen? Isf lånar vi gärna! Jag har recept på en god rabarbersaft som är som sorbe. Fryst som man skopar upp. Mycket smaskigt! Kram Sara

    SvaraRadera