På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 16 juni 2015

Nils 10-årsdag


Vid halvsex hörde jag Nils inne på sitt rum. Morgonpigg som vanligt. Sigge snarkade ljudligt inne på sitt rum och jag hade inte mage att väcka honom så tidigt. Så Nils fick pyssla på en timme. Eller två blev det nog. Sedan var Sigge igång och förvarnade Nils om att vi var på väg in. Nils hoppade i sängen och sov räv tills vi knackade på med sång och kalasbricka. 



I vanlig ordning blev det en presentjakt. I år med utklippta bokstäver som blev ett ord. På alla möjliga knepiga ställen kunde ett paket gömma sig. Lika kul att förbereda som att följa. 



Sedan blev det papper och snören över allt i en stund. Sigge övervakade det hela. Och handskades väl med att inte få ett endaste paket idag. För sånt kan ju Sigge ha svårt för ibland. Iallafall var Sigge skönast när han i måndags, en dag för tidigt, rusade in i vårt sovrum där jag och Joakim sov gott och väckte oss med:"Upp och hoppa, det är Nils födelsedag!" Gulligt så där på syskonvis. 


Här är han iallafall. Vår Nils. 10 år. Född 16 juni kl. 06.16 då för 10 år sedan. Så ödmjuk och omtyckt. Eftertänksam och stor empati för andra är några av dina fina sidor. Vi älskar dig mest av allt. 

//A

1 kommentar:

  1. Hipp hipp hurra för Nils! Double digits! Hälsningar från Kajsa, Mia och Jonas i CA!

    SvaraRadera