På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 14 juni 2015

Lund


Vilken helg. Fullproppad med massa roligt. Vi börjar med fredagen. Klockan 12.30 gick jag på semester. Den härligaste känslan ever. Kom hem och vände bara i dörren i princip; sedan åkte vi mot Lund. Checkade in på ett superfräscht lägenhetshotell och hann slappa några timmar innan vi åkte vidare mot Marias firande att hon tagit sin läkarexamen.  


Här är hela gänget och Maria som jobbat hårt mot sitt mål. Imponerande!!! Vi bjöds på en underbart god trerätters middag. Och massa tal. Och massa gott att dricka. Det blev en väldigt mysig kväll. 


Anette höll ett jättefint tal till sin dotter och jag stod och bölade och tårarna rann som bara den. Någon gång vid 21.30-tiden blev Sigge akut trött och somnade lite oplanerat i min famn. Hela kvällen hade han siktat in sig på jordgubbstårtan men somnade oturligt innan den kom fram. Så vi fick med oss en doggybag hem med en bit tårta i en plastmugg. I taxin hem piggnade han till. Tillräckligt för att äta upp sin tårtbit där någon gång vid halv tolv då vi kom hem. Go och mätt på tårta somnade han sedan om i sin säng på två röda. 


Nils vår nattuggla höll sig utan problem vaken genom hela kvällen och givetvis lade han en del av sin koncentration på paddan han hade med sig men också en stor del på det som hände under kvällen. Att prata med sina bordsgrannar och också lyssna på talen som hölls till Maria. Och att faktiskt uppskatta gemenskapen på festen. Fint tycker jag och hör till en persons utveckling. Så är han ju snart också 10 år.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar