På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 29 juni 2015

Kalas igen


Juni är värsta kalastider för oss. Två födelesdagar att fira med både kompisar och släkt och så lite midsommar på det. Gör inget annat än dammsuger. Skämtar. Finns inget finare än att umgås. Hinner inte med alls alla jag skulle vilja träffa. Ibland dröjer det alldeles för länge. 

Sommarpresenten jag fick från jobbet funkade fint att servera mangospritz i. Väldigt festlig sak att ställa fram. 


Nils och Sigge önskade sig jordgubbstårta så jag improviserade. Blev inte så snygg men god vad den. Blev inget kvar alls. Jag slog på stort och kokade egen vaniljsås. Så himla god och så enkelt att göra. 


Här har vi Sigge 7 år. Vill inte vara med på kort. 


Och här har vi Nils 10 år och farmor. Farmor och farfar kom med present som vi använt varje dag sedan i lördags. Bloggar vidare om det någon annan dag. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar