På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 25 juni 2015

Midsommar 2015


I år var vi 8 barn och 8 vuxna. Först var det lunch hos Sara och hon hade dukat långbord i sitt uterum där vi alla fick plats. Här ser ni hela gänget på bild.


Efter maten åkte vi ner till Kvarnkullen där det var dans runt midsommarstången. Joakim tog sitt ansvar och dansande som en galning med de ungar som var intresserade. Moa dansade hela tiden. Hon älskar att showa minst sagt, vår sötnos. Vi andra tittade på folk och tog lotter. Det var bara Hugo som vann. Döm om hans besvikelse när han fick en vinstlott och hembygdstanten bakom bordet överlämnade vinsten. En lavendelpåse med broderiet "Ångermanland" på. Jag skrattar så jag gråter när jag tänker på hans reaktion. 


Sedan åkte vi till Barfotsgatan och så njöt vi av värmen och solen och rosévin med tilltugg på altanen en stund. Och sedan mer mat. Det blev grillbuffé med Monicas goda paprikasås och saltkokta potatisar. Det serverades också grillade halloumi, melon- och fetaostsallad och en grillad sallad bestående av salladslök, champinjoner och pimiento de padron och ädelsost. De där paprikorna är så goda tycker jag. Hade också gjort en tarte av filodeg med karamelliserad lök och basilika och cream cheese. Senare på kvällen avslutades hela kalaset med en marängtårta med smörkräm och hallon. Var liksom inte hungrig dagen efter...

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar