På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 6 januari 2012

Tomtar och planscher


Som hos alla andra är julen snart ett minne blott här. Dock får stjärnan och ljusstaken i fönstret stå kvar tills Knut infaller tror jag bestämt. Dessutom vägrar vår ståtliga gran barra så den kanske också får stå ett tag till. Och så hänger fortfarande de små nissarna kvar på deras dörrar. Nils och Sigge fick varsin i sin julstrumpa. Söta som socker tycker jag. Kommer nog se lite tomt ut sedan när även de försvinner. Kanske måste mamman hänga dit något annat då. Tomtarna har ju otaliga söta kompisar...


Denna planschen tycker jag också väldigt mycket om. Så mycket att jag gav bort den inramad i julklapp till en fin väninna (som har egen butik och sett allt i inredningsväg i förväg...typ mission impossible att hitta något till henne...) och även till min fina syster. Unnade också mig själv en inramning av planschen som nu hänger i hallen. Kan inte titta mig mätt på den. Så himla fin tycker jag. 

Och så undrar jag, vilka nätbutiker/webbshopar handlar ni i? Jag vill ha tips! Så himla smidigt sätt att handlar på tycker jag. Berätta!

Nu skall jag fortsätta mysa här i soffan. Te och ljus och en skön förslappad känsla i kroppen. ;-) Nu är ligisterna tillbaka men jag hann unna mig ännu en sovmorgon imorse medan mannen spelade tennis. Undra om man någonsin kommer på pluskontot igen gällande sömnen?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar