På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 5 januari 2012

Ensam :-)


Det nya året har börjat i trötthetens tecken...hur skall jag om några dagar komma upp vid sexsnåret är mig en gåta... Och idag var inget undantag eftersom ligisterna är på Smögen hos farmor och farfar och håller hov. Vågar inte ens nämna när jag gick upp idag...Tonåring! Jäpp! For a day! Or two! :-)


I tisdags drog vi iallafall iväg till Universeum; ett favoritställe! Det största var ett kort med båda fångade på. Det trängsta var att det var för mycket folk. Det roligaste var hängbron. Det tråkigaste var den döda fisken i bassängen under hängbron. Det 6-årigaste var rapporten till damen i entrén om den döda fisken. Det kärleksfullaste var mammans blick då. Finaste Nils!

Vuxentiden igår innebar middag PÅ RESTUARANG och bio Sherlock Holmes (helt ok tyckte jag). Idag blir det strosa på stan ensam :-) och sedan Frida Kahlo & Diego Rivera på Konstmuseumet. Och sushi på det. Och Midnight in Paris på hemmabion ikväll. Och biogodiset från igår som vi inte orkade röra efter middagen. Vi satsa allt på middagen lliksom. Så denna kvällen är minsann i hamn också! 

Nej NU får jag ta och hoppa ur pyjamasen! ;-) 

1 kommentar:

  1. Fina Anna, vad härligt det låter att vara tonåring för en dag eller två. Och av erfarenhet vet jag att det är precis var en småbarnsmamma behöver då och då.

    Vilka fina killar ni har och med stora ömmande hjärtan dessutom. Sådant värmer verkligen ett mammahjärta för det är ju det vi alla önskar för våra barn. :)

    Ha fortsatt mysig vuxentid tillsammans och lycka till med skolstarten nästa vecka!

    Kram Lotta

    Ps. Självklart måste du till London under året Anna. Definitely the place to be in 2012! ;) Vem vet, kanske springer vi på varandra där. :)

    SvaraRadera