På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 29 januari 2012

Soppa en söndag


Galet så fort tre lediga dagar drar förbi. Lördagen innebar kusinbesök. Innan sommarsemestern var det mest kiv dem emellan. Nu kan de leka en hel dag som i lördags utan en enda tillsägelse. Och vad är det med vissa ungar och kläder? Sigge skulle kunna gå naken alltid som han bara fick. Som igår kväll på kalaset, där hoppade det runt två nakna skruttar större delen av kvällen...och vilken trevlig kväll då! Vi vuxna spelade spel och tusan vad roligt det är alltså!! Nu stormar vi in i en ny era tror jag minsann.


Till lunch idag bjöd jag på potatis och purjolökssoppa. Den blev supergod tyckte vi vuxna. Dock totalt ratad av ligisterna. :-(   Vi äter sällan soppa men jag vet ju att de serveras det på förskolan/skolan. Iallafall har jag bestämt mig för att bli bättre på servera just soppa. Det är ju så himla gott! Kanske testa någon slags minestrone/köttfärsbaserad nästa gång. De gillar ju köttfärssås...



Strax te och tv. Och sedan tidigt i säng. Så trött trots att jag, mannen och Sigge sov till halv tio idag. Skäms nästan när jag berättar att vi käkade frukost klockan kvart över tio. Kanske beror det på att efter kalaset igår (vi var hemma strax innan elva) spontande vi oss med att kolla en film. Igår blev det "Det är aldrig försent Larry Crowne". En småsöt film dock inget måste. Fler filmer har det blivit denna helgen då vi i fredags äntligen fick se filmen ovan. Jag gillade den jättemycket. Men så gillar jag ju nästan allt som Woody Allen gör. Se den! Kvar har vi "Apflickorna". Den hoppas jag också på!

Fin vecka på er!

1 kommentar:

  1. Så mysigt att läsa om er fina helg och jag ler igenkännande t det där med barn som inte vill behålla kläderna på. Vår minsta var precis likadan då hon var liten.

    Tokgillar verkligen de fina Union Jack-kuddarna på översta bilden. Så läckra!

    Köttfärssoppa med pasta i brukar gå hem även hos barn. Recept.nu har flera bra recept på köttfärssoppa.

    Alla som har sett Midnatt i Paris hyllar den så det känns som en måstefilm.

    Kram Lotta

    SvaraRadera