På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 20 januari 2012

Fredagssvep vecka 3


Nya årets största nyhet; Nils får veckopeng. Lite sparat sedan innan och nya helginkomster räckte idag till ett nytt tv-spel. Veckans konversation har mest bestått av:
"Nu är det bara två dagar kvar till fredag!"
"Vet du, 5 tjugolappar blir 100 kronor"
"Sedan har jag bara 63 kronor kvar"
"10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80...",
"Vi åker väl och köper det på fredag?"


Ursäkta synen här ovan, gillar verkligen INTE att publicera bilder på mig själv. Måsta dock visa upp den på så att säga. Leopardmössan har anlänt. Jag är supernöjd med den!



Jodå, många favoritfärger här och dessutom i prickar. Kanske på mig i skidbacken? Skulle matcha fint till svart hjälm och svarta skidbyxor tror jag. Eller till en vurpa, perhaps?

Detta konstaterande kräver ingen bild. Idag har har träningsvärk. Räcker så.


Nya blomster är höjden av lyx tycker jag. Så idag njuter jag av tulpaner och pärlhyacinter.

Ha en fin fredag. So long amigos!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt han radat upp sina slantar (både roligt och lärorikt) Riktigt cool mössa, den passar du ju perfekt i:) Prickigt är jag också svag för. Ja skidbacken var det många år sen jag besökte nu.Kollade ju super 8 film hos mor & far nyligen och jisses vad många fjällenresor vi varit på genom åren. Och vikla snygga skidoveraller sen då, he, he;) Idag faller flingorna här i Trollhättan. Tulpaner är underbara precis som våren...längtar. Ha det gott Anna. Kram!

    SvaraRadera
  2. Va kul att du blev nöjd med mössan!! Jag ska sy en till mig själv och lilltjejen också! Hälsningar/ Madde
    www.tryggidetunderbara.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Jenny: jag gillar att det kommer snö. Särskilt då ligisterna uppskattar den grymt mycket. Ha en fin fortsatt helg! kram

    Madde: toppenfin, tack än en gång! kram

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka med veckopeng och sparade pengar. Jag kan tänka mig att det var en väldigt stolt kille som vandrade hem med tv-spelet i hand?

    Och vilken läcker mössa! En tuff brud i lyxförpackning på alla sätt och vis. Heja dig Anna! :)

    Tulpaner... de är min vardagslyx just nu. Min dos av vårlängtan.

    Sköt om dig Anna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera