På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 31 januari 2012

Kartkunskap


Nils hade pysslat på fritids idag och har därför kört tuff kartkunskap med mig hela eftermiddagen. Danmark, Finland, Sverige och (häpp!!) Madagaskar.... Pappan fick sig också en omgång.


Ny kofta och sjal. Jag älskar sjalar. Känner mig grymt naken utan. Exposed. Ni vet. Bilden gör inte koftan rättvisa. Brun och utan knäppning i fram. Mer hängade nedåt. Tänker att brunt och turkost är fint när våren är här. En ny kofta passar extra bra då jag ikväll av misstag körde en "handtvätt/ull-kofta" i 40 grader. Nu hänger en bolero på tork i tvättstugan...suck.


Vi invaderas på eftermiddagarna. Idag räknade jag till sex ungar i myset! Måste gilla invasioner. (*ler och grinar på samma gång)

2 kommentarer:

  1. Haha, Madagaskar var något av en outsider. Känns som det hade varit läge för en hemliga väskan med Brasse. ;)

    Så fint och sjalen är helt underbar med sina härliga färger.

    Invasion är mysigt. Lika mysigt är det när invasionen är över och lugnet lägger sig. ;)

    Ta hand om dig vännen och ha en fortsatt fin vecka.

    Kram Lotta

    SvaraRadera