På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 24 januari 2012

Att sväva

Blev överväldigad idag när jag hämtar min Nils. Munnen pratar konstant, armarna far runt och vevar, han studsar och ja, rent av svävar lite över golvytan. Denna energi! Var kommer den från klockan halv fem på eftermiddagen. Detta engagemang och frågor och svar och undringar. Vilken fin liten människa han är. Vilken ynnest för mig att få ta del av den. Varje dag. Snart kryper jag dessutom ner bredvid honom. För när pappan är ute och far har vi som regel att Nils får sova i hans säng. En liten kamin som kryper nära, nära. En hand eller en fot som undrar. Är du där? Min kärlek. Skulle aldrig någonsin velat vara utan den.

4 kommentarer:

  1. Så fint skrivet Anna!
    Han är fin Nils... Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ord och vilken värme!
    Visst är barnen fantastiska!!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Å, jag blir varm i hjärtat bara av att läsa det du skriver. Kärleken till barnen alltså. Inget går upp mot den.

    SvaraRadera
  4. Ååh vad fint du skriver. Kärlek.
    Detsamma här hos oss, killarna turas om i vår säng när pappsen är bortrest och inatt får jag sova bredvid min lillskrutt.

    Natti.

    Gabriella, Radhusliv

    SvaraRadera