På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 8 januari 2012

Dans runt granen


Nej, den kunde inte charma mig tillräckligt för att få stå kvar ett tag till. Idag åkte den ut. Helt plötsligt känns rummet så stort och öde. Men det kommer jag nog snart över.


Andra år har vi liksom glömt av det där med att dansa ut granen och att ha plundring. Men idag fick vi till det. Sigge övergav snabbt dansen men vi andra tog en svängom till Bosse Larsson; Nils valde ut två bra låtar! Sen var vi värda snasket! Och se där, pyssel-ove har varit framme! ;-)


Imorgon stundar det jobb igen. Och det känns helt ok. Kommer ju även denna våren få njuta av lediga fredagar och det känns fantastiskt bra!

1 kommentar:

  1. Det går snart över, jag lovar! Sitter o tittar på årets julbilder och tycker det har gått så lång tid sen dess... In med tulpaner!
    Ha en bra jobbvecka, kram Lina

    SvaraRadera