På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 27 januari 2012

Fredagssvep vecka 4


Hej kompisar! Åh, så jag gillar er. Och ni mig. En njutning varje stund vid matbordet.


När jag fick bonsaien vid nyår tänkte jag: jaha? Hur skall jag göra nu för att inte ta död på dig? Tydligen ingenting...de ljusa gröna är nya blad!!


Orkidéerna är alltid tacksamma. En dag så har det bara hänt liksom. Klasar av ljuvliga blommor så krukan nästan trillar vält. Just nu rosa och vita. Och alltid bortglömda.


Hipp, hipp, hurra för dig lilla mamma! 67 år idag! Tänder ett ljus och tänker på dig. Inte mer eller mindre. Mer lite grann hela tiden. Räknar 4 år nu. En lång jävla tid. Och här kommer Sigge tutandes i en trumpet, du skulle se honom. Stadig glimt i ögat på den. Du hade skrattat på dig. I varje por. 

Finaste hjärtat inför alla hjärtans dag. Rejält och stabilt och tungt. ;-)


1 kommentar:

  1. Härligt fredagssvep Anna och vilket underbart fång med pärlhyacinter. Pärlhyacinter gör mig otroligt glad just nu och precis vad jag behöver som motvikt mot all snö och kyla.

    Jag tror att din mamma ler åt att se hur väl ni tar hand om varandra i er fina familj och hur era pojkar växer och mår bra. Jag känner så med dig i din saknad Anna. De vi älskar och saknar lämnar var och en ett tomt hål efter sig som inte kan fyllas. Ett hål fyllt med kärlek men också så mycket saknad. Stor kram till dig vännen.

    SvaraRadera