På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 1 oktober 2010

Hallon


Idag har vi firat att oktober är här genom att äta marängsviss på färska hallon, lättvispad grädde, vaniljglass och maräng! Vill man får man också chokladsås och strössel på! ;-) Veckan som passerat gick i vanlig ordning fort, alldeles för fort! Det blir en känsla av att veckan bara består av måndag och fredag. Vi satsar för fullt på vårt fredagsmys när veckan består av resor och bortanätter för pappan. Vi hämtar igen för hela veckan på fredag liksom. Nu efter både lyxig middag och efterrätt är det filmvisning i rummet bredvid och om jag inte tror fel är det Ice Age som visas. Ska strax smita ut till dem mina tre godingar. Vill bara önska alla ett trevligt veckoslut! Hej svejs!

1 kommentar:

  1. Åååh, så gott det lät med hallon och marängswiss! Och visst är det bara så härligt med fredagsmyset, bästa på hela veckan om du frågar mig :-)

    Kul att du kikade in till mig!

    Bella

    SvaraRadera