På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 12 oktober 2010

Klick, klick!

Bild från amctv.com

Ett outnyttjat presentkort och en nyfikenhet på serien gjorde att jag strax innan sommaren beställde de två första säsongerna av den omtalade serien Mad men! Ända tills för några veckor sedan har de legat snyggt i hyllan och samlat damm men så en kväll fick vi för oss att kika på några avsnitt....nu är vi helt fast!. Första säsongen seglade förbi och andra säsongen har har vi tittat igenom och varit tvunga att hejda oss på helgkvällar för klockan har sprungit iväg bort åt halv ett och så... Idag hade jag ännu ett presentkort att utnyttja så valet var enkelt; den tredje säsongen hoppas jag snart hittar vägen hem till min brevlåda. Älskar dialogen i serien och att den är så välgjord, varenda detalj känns autentisk och äkta. Att sedan få en inblick i livet på 50-talet och 60-talet är också minst sagt intressant, så som rådande kvinnosynen och kvinnans roll på arbetsplatser och i hemmen. Så om du skall ha dig en ny box, SATSA på denna serie! Du lär inte bli besviken!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! :) Kanske något att fundera på. Jag missade de första avsnitten på tv och då kändes det meningslöst att börja titta. Jag får kanske göra som du och se dem på box istället. Det är farligt det där med boxar för man fastnar verkligen. Själv har jag just nu fastnat i "One Tree Hill" och plöjer just nu igenom 4:e säsongen. Smidigt med box då man inte behöver vänta mellan avsnitten utan kan se dem i den takt man själv vill.

    Ha en fin vecka kära du och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera