På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 30 oktober 2010

Vattenfärg!

En dag med inga måsten, så härligt! Sovmorgon för alla till åtta-snåret och sedan en stund till då dvderna spelande i varsitt hörn i gillestugan. Jag strosade runt i pyjamasen till strax innan lunch och gjorde inget vettigt alls...en bra start på en veckas höstlov! Nils var sysselsatt hela förmiddagen med sitt måttband och har mätt varenda sak på hela övervåningen tror jag. Skrev och skrev på pappret sitt långa rader av siffror. Det är något som händer helt klart, intresset för siffror och bokstäver kommer smygande så där lite försiktigt, lite i taget. Så spännande att följa! Sigge gick hårt fram med vattenfärgerna! Blandar och blandar så det blir färgskvätt precis överallt. Tacka vet jag vaxduk! Men nog drömmer jag lite om dagen då vi slänger bort den och inte behöver den mer! Får nog vänta ett tag till på det! Trevlig kväll alla!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig start på höstlovet. De är härliga de där dagarna.

    Jag ler när jag läser om Nils intresse för siffror och mätande och om Sigges målande. Jag känner igen det från då mina tjejer var små. Vaxduken var verkligen räddningen då det skulle målas, limmas och pysslas och visst håller jag med dig om att det är skönt då de är stora nog att klara sig utan. Och visst är det roligt att se hur deras intresse för bokstäver och siffror tar form. När de börjar förstå samband och saker och ting börja falla på plats. En härlig tid!

    Ha ett fortsatt mysigt lov!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Och en såå skön start på veckan :-)

    Kram, Bella

    SvaraRadera