På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 17 oktober 2010

Lyx!


Lyx; det är att ha färska blommor runt sig tycker jag. Och det har jag nu både efter att jag köpt ny fredagsbuktett och då en av gästerna i helgen kom med denna fina bukett! Tack Åse! Den kommer jag njuta av varje dag! :-)
Annars har söndagen som vanligt passerat och den har varit innehållsrik. I trädgården finns det numera inte kvar en enda stubbe efter vår framfart med motorsågen för en tid sedan. Då kapade vi ner fyra träd om jag minns rätt. Stubbarna blev ju kvar men nu är marken är så slät så slät och stubbarna ett minne blott. Dags att börja fundera över nästa steg i trädgården alltså! Desstuom har nu alla utbytta fönster fått foder runt sig och den inramningen var ett lyft för husets fasad tycker jag. Dessutom har trappen fått sig en riktig make-over här i eftermiddag! Mer bilder på det senare! Nu skall vi mysa och slappa en stund och avsluta denna veckan! So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar