På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 20 oktober 2010

Sjukt igen!

Att helt plötsligt få en dag hemma passar inte alls i min planering. Trots att huvudsyftet med att vara hemma är att ta hand om en liten sjukling så blir det ju ändå mycket tid över under en hel dag. Tid som skulle kunna användas på ett vettigt sätt; till en massa småfix och så. Men så blir det aldrig för mig...jag driver mest runt i huset helt planlöst, kliver över drivor med leksaker och gör just inget! Känner mig lite som den där saken på bilden ovan, golvad och med känselspröten ute! Det positiva med dagen både igår och idag är att sjukdomen kom och försvann lika fort och tur var väl det. Det andra positiva med dagarna är att jag fått tid till att sova middag. Detta underbara! Jag älskar att krypa ner under filten i soffan och somna till en stund. Jag skulle utan tvekan kunna sova middag varje dag om det gick. Passar på då Sigge sover middag i sin vagn. Femåring sitter ju gärna framför teven eller datorn en stund medan mamman tar sig en lur...härligt med teknik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar