På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 26 oktober 2010

Jodphurs!

Bild från www.kavat.com


Nästa vecka skall jag åka till stan. Inte lillstan här utan storstan! Jag längtar efter att bara gå runt i affärer och strosa och shoppa. Shoppa skall jag definitivt göra och om jag hittar jodphursen ovan slår jag till direkt. Så snygga tycker jag och i fint i brunt läder! Kanske borde man satsa på en väska i brunt också? Eller så väntar jag med det och önskar mig det längre fram; både födelsedag och julafton stundar ju. Vad banalt det låter att längta efter att shoppa. Som småbarnsföräldrer är det ju inget som händer särskilt ofta. När det skall shoppas med barn är det snabba ryck mot "mission completed" så att säga. Sedan länge har jag slutat med att spontanshoppa. Inga fler onödiga grejor över tröskeln i detta huset. Regeln "en in en ut" gäller hos mig. Stenhård på den punkten. Lätt att uppnå då jag har jättelätt för att göra mig av med saker. Givetvis inte när det gäller möbler och större saker men småpryttlar och tjafs säger jag definitivt nej till. Allt har sin bestämda plats! Och vem orkar damma allt? Hu! Om jag vill ha något framme är det saker jag gillar väldigt mycket och som ögat dras till. Sedan finns det ju saker som bär på minnen. De tingen sätter jag i mitt stora tittskåp i gillestugan. Där samlar jag en massa saker på hyllorna lite huller om buller. Fint så och så är allt samlat på ett ställe! Desstuom bakom glasdörrar så städningen skjuts långt in i framtiden. Skåpet kan jag blogga om om någon dag! Nu skall jag och killarna kväll. idag ensamma. Pappan är ute och flyger och far, kanske ser han Big Ben från sitt fönster, vad vet jag...!


3 kommentarer:

  1. Hej Anna. Jag var på stora stan idag (alltså gbg) med båda flickorna i hällregn. Inget kul alls. Det var verkligen fokus på att göra det på listan och inget annat. Jag fick en sån längtan efter att strosa på stan i lugn och ro och bara kunna shoppa! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ursnygga kängor! Skulle jag lätt slå till på!

    En in en ut, gäller här med. Min mans idé. Och jag kan väl bara hålla med...

    Kram, Bella

    SvaraRadera
  3. Glömde visst skriva mitt namn - första kommentaren är fr syrran Sara.

    SvaraRadera