På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 23 oktober 2010

En kofot senare!

Ja då kan det bli så här! Men vad gör vi nu? Nytt räcke? I trä? I metall? I glas? Ny trapp åt ett håll? Två håll? Tre håll? I sten? I betong? Med räcke? Utan räcke? Förmodligen dröjer det nog ett tag innan vi besämt oss. Det hinner säkert bli både vår, sommar och höst igen. Det brukar bli så... Här kommer iallafall några före och efter bilder! I vilket fall känns trappen lite mer oss nu (slitet, trasigt och fullt med skavanker!! ;-)...) än det sirliga staketet som förre ägaren designat. Mer projekt på gång alltså! Keep it up!







1 kommentar:

  1. Oj, här händer det grejer minsann! Det ska bli spännande att se vad ni bestämmer er för till slut. Att det dröjer kan nog bara vara positivt. Då hinner ni fundera riktigt ordentligt och känna er fram vad det är ni vill ha istället och jag förstår er att ni tog bort räcket. För är det något som inte känns som en själv är det bättre att ta bort det tills det där som är just ni tar dess plats. När vi flyttade in i vårt hus vägrade jag att sätta upp tavlor och gardiner bara för att det skulle vara något på väggarna. Då hade jag hellre tomma väggar. Det kom upp saker efter hand som vi hittade det som vi tyckte om. Det som var vi.

    Ha en fin söndag Anna!
    Kram Lotta

    SvaraRadera