På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 4 oktober 2010

Hemmadag igen

Idag har jag varit hemma med Nils och ingen feber har vågat visa sig på hela dagen. Så imorgon blir det förhoppningsvis en vanlig vardag igen. Vi har verkligen försökt mysa så mycket som möjligt; det är ju sällan man umgås ensam med ett barn i taget...vi får iallafall sällan till det! Imorse gottade vi oss med att ligga länge kvar i sängen jag och Nils och vid frukosten åt vi rostat bröd med honung; något som egentligen hör till helgen... Sedan slappade vi och spelade spel en stund innan vi åkte till Ikea och åt lunch. Sedan hämtade vi Sigge-bubben och då blev det ju i vanlig ordning full fart! Nils pausade i eftermiddags över en byggsats med Lego; Star Wars som just nu är mest poppis medan Sigge tog sitt rum i besittning efter en hel dag iväg. Vardagen var som sagt tillbaka på Barfotsgatan redan i eftermiddags...

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Vilken mysig dag ni fick tillsammans! Och du har så rätt, de är viktiga de där dagarna på tu man hand med ett barn. :)

    Jag hoppas att Nils känner sig helt bra nu igen? :)

    Wow! Vilken härlig färgexplosion man möts av då din sida kommer upp. Härligt höstig header! Så fin! :)

    Ha en fin vecka vännen!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Älskar dessa blommor, är tacksamma för de varar länge och färgen sen då; fantastiska!
    //Anna

    SvaraRadera