På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 7 oktober 2010

En brasa



Några kvällar den sista veckan har vi efter att barnen gått och lagt sig tänt en brasa i vår spis. När vi flyttade in stod det en helt annan murspis på platsen. Den gamla var gigantisk och delade fint av rummet så att halva av det kändes outnyttjat. Så den tog vi ju bort (inget jobb alls...) och jag har tidigare visat bilder på "åbäket" men publicerar en igen för att friska upp minnet. Nu står iallafall en helt annan spis i en helt annan stil på platsen. Jag är väldigt nöjd med den nya! Så nu skall jag strax gå upp och koka lite te och kanske hittar jag en liten kaka också ;-) i skafferiet och sedan skall vi mysa framför brasan en stund, jag och mannen!


1 kommentar:

  1. Det är härligt med en brasa att värma sig vid dessa mörka och lite kyliga höstkvällar. Dessutom är det ju både en vacker "möbel" i ett rum och en stämningshöjare. :) Jag vet inte hur vi skulle ha klarat oss utan vår öppna spis vid alla de tillfällen vi har fått längre strömavbrott under de kalla månaderna.

    Jag hoppas att ni får en riktigt mysig helg framför brasan Anna. Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera